Sommarjobben är äntligen färdiga.

Just nu sitter jag här & ler för mig själv eftersom jag känner hur det sagta men säkert börjar närma sig till att jag ska flytta hem till Sverige, ja ska man vara exakt med hur många dagar det är kvar så blir det om 31 dagar !
Lägenheten som vi bori nu idag kom äntligen ut på Finn, en hemsida som är liknande vår annonsida "Blocket". Mig gav det en härlig känsla att äntligen se den komma ut men för Maja & Josefine kändes det väl inte lika kul eftersom de helst av allt skulle vilja bo kvar bara de hade haft råd till de. Nej det är lite tråkigt att man är andledningen till att dem måste flytta men jag var tvungen att gå efter mitt mående för att inte det ska leda till att man går här & mår dåligt. Tackar tjejerna ännu en gång för att de ställer upp & har förstålse för mig, ni är helt enkelt underbara.
Fick idag besked om att vår personalfest inte kommer att bli av på fredag pga strejken som pågår nu inom vården, den blev istället flyttad till den 18 Juni. Detta besked gav mig nu en andledning till att ha tid för Svergie ännu en helg & det tackar man för fast man borde egentligen inte åka eftersom jag har lagt alldeles för mycket pengar på dessa biljetter den senaste tiden. Ja, jag är helt enkelt en stor kund hos SJ & SWEBUSS!
Idag har man annars arbetat & efter jobbet lagade jag lite god mat & sen har jag mestadels suttit & letat jobb till hösten. På tal om jobb så fick jag besked av min chef idag att jag har varit mycket sjuk på våren, vilket resulterar till att mina sista fyra veckor blir inte på tunus (schema) som alla andra får utan jag får för en vecka i taget. Jag kan förstå hennes orsaker till att göra på det här viset men det är inte alltid ens avsikt med att man ska bli sjuk & utsatt för oförsedda händelser som gör att man blir borta mycket ifrån sitt arbete. Men jag säger som Robert Gustavsson sa på Idrottsgalan 2003 när han skulle härma Tony Rickardsson, " jag är inte bitter"
se själva här ;)
http://www.youtube.com/watch?v=k03ak-hi_zw

Jag ska heller inte glömma att berätta att mamma ringde idag & gav mig mitt schema för mitt andra sommar jobb som jag ska ha i Svergie på ett Gruppboende i kisa. Det var ett jätte bra schema men jag hade hoppats på att få vara ledig under Augustifestivalen som äger rum i Norrköping den 18 - 21 Augusti men tyvärr hade jag fått arbetspass för alla dessa dagar. Jag får nu hålla tummarna om att man kanske kan byta bort nån eller några dar med nån annan. Annars får man som vanligt hoppa över det för mina arbetsbtider behöver jag & jag tänker inte ge bort dem om ingen annan kan byta mot andra tider. Nej man är vuxen nu & då får man offra sin fritid lite för att få ihop sin lön. Nu har jag visst pratat jobb i nästan hela inlägget & det får bli det "stora samtalsämnet" eftersom nu tänker jag avrunda mig. Jag hoppas alla har en fin kväll & att ni inte tyckte mitt inlägg var alldes för mycket jobbprat men som ni förstår är ämnet jobb just nu en av de sakerna som jag tänker på som mest eftersom jag är oviss om hur framtiden blir till hösebt. Men hur som helst, nu ska jag sluta skriva & istället ta en efterlängtad ciggarett. / Njna 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0