Trött i händerna men det här är bara början.

Jag har nu sovit 3 nätter i lilla Kisa & jag känner att det redan börjar krypa i kroppen eftersom det är alldeles för lugnt här, ja det är tur att jag kommer vara syselsatt med arbete om dagarna. Ja, idag var det min första dag på mitt tillfälliga jobb & det gick bra för att vara min första arbetsdag men jag hoppas att jag är ännu mer effektiv i morgon. Jag arbetar nu på ett företag där man gör olika saker i trä som sedan ska ut till olika företag & idag började jag klockan nio med att göra 300 medlar (om det nu var rätt namn) & det tog mig nästan fyra timmar, så snittade 75 stycken i timmen. Mitt må får bli att slå det nästa gång om jag får pröva på att göra medlar något mer. Efter mitt första uppdrag tog jag lite rast och sen runt kvart i två satte jag igång med att göra 70 pall & det hann jag med 70 stycken på två timmar, kanske inte så mycket men jag har 80 kvar som jag ska göra imorgon & mitt mål är att slå mitt antal idag, alltså hinna alla 80 på 2 timmar & går det som det ska göra så borde jag hinna med det eftersom nu vet jag hur man ska bära sig åt på det effektivaste sättet. Annars vet jag inte vad jag ska göra för något imorgon men det lät som jag skulle få pröva på nått nytt. De har nu varnat mig för att jag kommer få träningsvärk i armarna/händerna eftersom man gör nya saker som man inte är van att utföra, jag menar idag har jag spikat i över 3500 spikar med hjälp av en spikpistol & bara att skjuta i dem är en ansträngning för ens händer som jag känner redan nu har  gett mig träningsvärk! Men jag älskar att få röra på mig så jag ser det bara som gratis träning & det är aldrig fel att få hålla igång hela dagarna :) Lyfter & staplar mycket brädor & det kanske ger mig lite armmuskler på köpet. Vem vet efter dessa veckor kanske man ser lite skillnad ;) *hoppas* Sen får man sätta igång med allvaret & börja springa + Gyma!
Annars har jag idag inte gjort så mycket mer eftersom jag kom hem runt halv fem & då åt jag mat tillsammans med familjen. Sen ringde jag min syster & frågade lite om inredningsråd, ni vet jag älskar att planera & jag är alltid ute i god tid. Har redan sett ut alla möbler som jag ska ha i min hall & de är så himla fina, jag längtar tills jag får lägga upp bilder på lägenheten, bara den blir min & allting är färdigt med den.
Efter mitt givande telefon samtal gav jag mig ut på byn för att ta ut lite pengar & för att få lite frisk luft & det var avkopplandde. Jag tog också med mig min dator & gick nu till min bror för att låna internet så nu sitter jag här & har precis skickat iväg en jobbansökan. OHHH jag skulle bli så himla glad om mina jobbproblem kunde lösa sig & att man bara kan få ett ja på att man har arbete sen i höst, jag menar hyror & räkningar måste alltid betalas! Nej nu känner jag att jag orkar inte skriva mer eftersom jag behöver få vila mina händer, istället tänker jag nu gå hem till mina föräldrar & bara ta det lugnt & mysa tillsammans med dem. Glömde föresten säga att min äldsta syster Jinn fyller år idag, hela 32 år & vi säger HURRA HURRA PÅ DIN FÖDELSEDAG ! Självklart måste jag lägga upp en bild, se här.



GRATTIS ÄNNU EN GÅNG MIN KÄRA SYSTER!

Dag för mig att gå men jag skriver säkert imorgon bara jag får tag på ett internet!
PS. Imorgon kommer förhoppningsvis få tillbaka min telefon :) / Njna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0