Äntligen i Svergie.


Skulle ha bloggat igårkväll men tyvärr krånglade SJ tågen som vanligt & jag kom fram till Linköping 3 timmar senare än beräknat. Åskan slog nämligen ut tågets signal & enligt deras regler får dem inte köra på tågrälsen om de inte kan se vart alla andra tåg befinner sig & det kan man förstå eftersom det kan sluta med att två tåg kommer på samma spår & det skulle sluta illa om det blev en krock. Vi blev stående i Arvika & fick vänta i 1 1/2 timme innan första bussen kom & den tog oss till Kristinehamn. Den bussresan tog cirka 1 1/2 timme & när vi kom fram så stod det ett tåg som skulle gå mot stockholm som jag skulle ha åkt ifrån början fast ifrån Katrineholm men nu fick jag istället åka ifrån Kristinehamnn till Katrineholm. Halv tolv på kvällen var jag framme & på stationen väntade en buss som körde mig & några andra till Linköping. 01:00 var jag framme och väl på plats väntade som tur mamma & pappa. Det blev inte så mycket att ugmås med själv familjen den här gången eftersom jag om några timmar blir upphämtad av Micaela &mamma ska snart gå till sitt arbete, vilket pappa också redan gjort .
MEN MAN FÅR TÄNKA ATT JAG FLYTTAR HEM OM NÅRA VECKOR & NU TILL VAD SOM SKER IDAG.
Jag ska nu hoppa i en dusch & göra mig iordning eftersom Micaela kommer & hämtar upp mig om ett par timmar. Tänker sedan se till att hon får smaka på Kisas bästa Pizzeria innan vi far mot Norrköping, den är nog en av de godaste ställerna som jag har ätit pizza på & jag är kräsen. Ikväll vet jag inte vad som sker men jag hoppas på en dag & kväll med vackert väder så man kan vara ute så mycket som möjligt. Jag skriver säkert lite senare igen när jag har en upptadering om vad vi ska hitta på för nu är det dags för duschen.- / Njna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0