Tiden bara rusar iväg.

21 dagar kvar sen blir jag bosatt i Sverige.  Tiden bara springer iväg & det gäller att ta vara på den sista tiden man har kvar här i Oslo. Jag tror inte att man har insett att jag verkligen ska hem för gått, nej det kommer nog mer att kännas som att jag ska hem över en helg som alltid. Att komma till insikt med att jag från & med den 24 juni bor i Sverige förstår jag nog så småning om. Det kommer att bli lustigt att vakna på morgonen & att när man tittar till höger så ser jag ingen Josefine som ligger & andas djupt, eller lustigt att man inte får höra Maja säga god morgon som alltid brukar kliva in på badrummet när jag står & sminkar mig. Nej tjejer jag kommer framförallt att sakna er ! Vi kommer att ha varit sambos i 10 hela månader men vi visste att det en dag skulle ta slut men inte att det blev tidigare för min del. Ja, det finns en hel del som man kommer sakna med Oslo.. kompisar, utelivet & arbetet men jag kommer inte att sakna deras priser! Nej blir nog lyx att komma hem till Sverige & bo + handla mat & allt vad det är. Vem vet, man kanske kommer tillbaka en dag...
Idag har jag som vanligt arbetat & efter jobbet blev det till att stor städa så nu är lägenheten ren & luktar gott! Det behövdes verkligen städa eftersom vi alltid lyckas grisa ner den på helgerna! Tror aldrig jag förut har städat & skitit ner så mycket som jag gjort den här tiden i Oslo men det blir väl lätt så när vi nästan alltid är dem som ordnar festerna.  På tal om fest så satt vi igår i Sofienbergsparken utanför oss & det var jätte trevligt som alltid & det var folk över allt + att solen sken & det firade vi med alkohol & glatt humör! De flesta drog sen ut men jag kände att jag inte var varken sugen eller hade råd så jag valde att stanna hemma. Kommer gå åt mycket pengar nu när man ska handla möbler & allt var det är till lägenheten i Sverige. Man måste helt enkelt avstå vissa saker när man vet att det kommer att behövas en hel del pengar.
Tänkte att jag nu lägger upp några härliga bilder som togs igår.





En del av folket som var där & bjöd på ett glatt humör.

Nu har jag lovat att väcka Maja som har tagit sig en tupplur.. Jag hoppas ni får en fortsatt bra kväll / Njna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0